Offroadové KTM 2010

10.11.2009 18:01

Světem prolétla zpráva, že terénní kačeny modelového roku 2010 právě zahájily hlubokou orbu offroadových tratí. Chvíli na to se vypravily předvést svůj terénní um také do našich luhů a hájů. To by bylo, abychom si jedinečnou možnost proklepnout fungl nové modely nechali ujít, a tak jsme upalovali do Březové nad Svitavou, jen se za námi prášilo.

 

Na místní motokrosové trati na nás už netrpělivě čekala kompletní řada nejostřejších offroadových strojů KTM. Když jsem zahlídl tu oranžovou smečku a natažené „mlíko“ po dvou protilehlých svazích, bylo mi hned jasný, že bude o zábavu slušně postaráno. Mimo ryze motokrosovou trať byla namotána ještě klasická endurácká vložka různých povrchů, která se neobešla ani bez výjezdu koryta plného kamení a slizkých kořenů. Prostě offroaďácký ráj. Krom motokrosových speciálů SX a ostrých endur EXC se pod oranžovým stanem ukrývaly dvě, no řekněme rozpačitost vzbuzující, éxcéčka 450 a 530 s automatickou spojkou.

 

KTM 450 SX-F
Dalším kouskem, který se mi dostal pod ruce, byla ostrá motokrosová čtyřipade. Tentokrát se jedná o krasavici ve speciálních kátéemáckých barvách Gravity-FX Kit vytuněnou Akrapovičem. Musím přiznat, že to holce moc sekne!

Nemá cenu chodit kolem horké kaše, tahle mašina prostě jede jako čert. Výkon motoru od nejnižších až po nejvyšší otáčky je obrovský a společně s novou pětistupňovou převodovkou tvoří bezva dvojku. Tady už chce mít něco najeto, protože jinak bude právě ona, kdo bude diktovat co se bude v následujících chvilkách dít. Na suchém povrchu je potřeba zacházet s plynem velice opatrně, protože na výjezdech ze zatáček zadek raz dva ustřelí a nebo je přední kolo katapultováno bez milosti k nebesům. Tak jak se u nižších objemů zuřivě spojovalo, tady to ani není třeba. Velký objem si hravě poradí s nepřesným zařazením a leccos jezdci odpustí.

Klasicky tvrdší motokrosový podvozek funguje parádně, výborně filtruje nerovnosti a velice jistě vstřebává doskoky. Kolikrát jsem si myslel, že je konec, ale pérování vše pobralo a vytáhlo mě z bryndy. Průjezdy zatáček nejsou větším problémem, je však znát větší objem, a proto je potřeba trošku zabrat a pomoci si tělem. Brzdy opět perfektní a se 104,6-ti kilovou (bez náplní) čtyřkulí si hravě poradí. Jediné, co bych u všech testovaných kátéemek přivítal už v sérii, je chránič úchytu řidítek. Jde sice o maličkost, která jízdu neovlivní, ale občas možná něco zachrání…Naopak velké plus patří elektrickému startéru, který oceníte především ve chvílích, kdy toho máte plný kecky a měli by jste se peklovat s kickstartem. Teď stačí jen brnknout o startér a motor běží!

Zpět

Vyhledávání

Hill Racing © 2009 Všechna práva vyhrazena.